POZOR, ZMĚNA PROGRAMU!
Příští přednáška
Warhorse Studios: Hudba, která hýbe světem
doc. Ing. Adam Sporka, Ph.D.
24. října od 17:30 v K1

Abstrakt

Stejně jako u filmů, tak i u videoher je velmi důležitou složkou hudba. Podkresluje situaci, vytváří atmosféru a výrazně ovlivňuje celkový zážitek hráče. Aby byl výsledek uspokojivý, je potřeba propojit dva značně odlišné světy: programátorů a hudebníků.
Na přednášce se dozvíte, jak vzniká soundtrack k videohře, jaké druhy hudby se v něm kombinují a proč a v neposlední řadě také jaká logika řídí adaptaci hudebního podkresu vzhledem k vývoji situace ve hře (adaptivní hudba).

O přednášejícím

Adam Sporka studoval počítačovou grafiku a HCI na FEL ČVUT. Zaměřuje se na techniky adaptivní hudby ve hrách a dalších multimédiích. Jeho největším projektem v této oblasti byla adaptivní hudba v počítačové hře Kingdom Come: Deliverance, kterou realizoval ve spolupráci s hudebním skladatelem Janem Valtou.

PTT Software: jak se plánuje MHD
Ing. Jaromír Šulc
7. listopadu od 17:30 v K1

Abstrakt

Organizace městské hromadné dopravy je velmi komplexní činnost, pod kterou spadá plánování linek, jízdních řádů, vytížení vozidel i pracovní rozpis řidičů. Není snadné dát vše dohromady tak, aby celek fungoval optimálně a přitom každé zpoždění či výpadek nezpůsobily totální chaos.
Na přednášce se podíváme na obecný proces všech činností, které dnes dopravní podnik provozující MHD musí udělat, aby autobusy každé ráno vůbec vyjely. Dále co musí všechno udělat, aby o svém provozu dokázal informovat cestující. U části procesů si ukážeme, jak se dají matematicky popsat a algoritmicky řešit, jak musí vypadat vstupní data, aby tato automatizace vůbec byla možná a jak s daty pracovat, aby zbytečně nespadala do kategorie "big data". Dle zájmu posluchačů se dotkneme teorie grafů, genetických algoritmů nebo lineárního programování.

O přednášejícím

Jaromír Šulc vystudoval dopravní fakultu pardubické univerzity. Věnuje se aplikované matematice v podobě vývoje algoritmů pro software pro veřejnou dopravu.