Charkovské metro | ||
![]() Metro v Charkově patří k jedněm z nejhezčích v bývalém Sovětském svazu a se ctí by jistě obstálo také ve srovnání s metry celého světa. Charkovská podzemka navíc hraje důležitou úlohu při výchově maloruské mládeže. Přestože jsme na Ukrajině, nikdo zde ukrajinsky nemluví - celá východní část země je totiž silně rusifikována. A právě metro je jediným místem v Charkově, kde můžeme zaslechnout plynnou ukrajinštinu. Ta se line z reproduktorů umístěných ve vozech i ve stanicích. ![]() Mezi nejhezčí stanice charkovského podzemí patří "Proletarskaja" ![]() Stanice "Sovětskoj armii", chlouba charkovských tunelářů Vagóny s čestnými pasažéry z řad hrdinů práce a veteránů Vlastenecké války vjely do charkovského podzemí 22. srpna 1975. Strojvůdcem této vůbec první soupravy s cestujícími byl zasloužilý strojník a elektromontér I. P. Muraško. ![]() I. P. Muraško si na svou první jízdu vzal slušivou vázanku > ![]() První souprava řízená I. P. Muraškem vyjela ze stanice "Moskovskij prospekt" ![]() Puškinskaja Na stavbě metra se začalo pracovat koncem šedesátých let. První výkop učinili charkovští stavbaři 15. června 1968. Tento den, jak se dozvídáme z inernetových stránek charkovského metra, se do historie města zapsal stejně slavně, jako datum zahájení výstavby prvního bloku charkovského závodu na výrobu traktorů. ![]() Stanice "Južnyj vokzal" - Jižní nádraží ![]() Ve stanici "Naučnaja" ![]() ![]() ![]() |
![]() Počet tras: 3 Průměrná teplota v lednu: 16 st. C v červenci: 18 st. C ![]() charkovské metro:![]() Unyversitet ![]() Dveře se zavírají ![]() Ať invalidé sedí! ![]() Historické muzeum ![]() Hrdinů práce |