Přednáška se věnuje základům diferenciálního počtu.
Přednáška se koná pro mnoho (desítky až stovky) studentů najednou, přičemž přednášející u tabule vykládá především teoretické poznatky a ilustrativní příklady. Otázky v průběhu přednášky a diskuse po ní jsou vítány, jiná forma studentské aktivity (pobyt u tabule atd.) se nepředpokládá. Z látky přednášené na přednášce je potřeba složit zkoušku.
Cvičení se koná pro relativně málo (15-25) studentů najednou, typicky pro jeden kroužek. Na cvičeních se počítají příklady na procvičení dané tématiky, s aktivní účastí studentů (někdy i u tabule). Z cvičení je potřeba získat zápočet.
Přechody mezi cvičeními nejsou možné, pouze ve zcela vyjímečných případech může přednášející na základě písemné žádosti přestup povolit.
Matematická analýza (Poslední změna dne .) .
Budu velmi vděčný za jakékoliv připomínky či náměty k výše uvedenému textu. Můžete je posílat buď emailem či je předat osobně.
Konzultace probíhají na základě ústní nebo e-mailové dohody. Je dobré připravit si konkrétní dotazy, problémy a příklady, protože konzultace není náhradní přednáška.
Zápočet za cvičení bude udělen za ?.
Přednáška nekopíruje žádnou učebnici, nicméně následující literatura by vám mohla být nápomocna. Další literaturu je možno najít na SISu. Řada přednášejících na MFF umisťuje na své stránky archivy příkladů, můžete se například podívat zde a zde. Užitečné informace je též možno získat na těchto stránkách určených pro první ročník.
W. Rudin | Principles of mathematical analysis |
B. P. Děmidovič | Sbírka úloh a cvičení z matematické analýzy |
L. Zajíček | Vybrané úlohy z matematické analýzy pro 1. a 2. ročník |
I. Netuka, J. Veselý | Příklady z matematické analýzy III (skriptum) |
Přednáška se věnuje základům diferenciálního počtu.
Přednáška se koná pro mnoho (desítky až stovky) studentů najednou, přičemž přednášející u tabule vykládá především teoretické poznatky a ilustrativní příklady. Otázky v průběhu přednášky a diskuse po ní jsou vítány, jiná forma studentské aktivity (pobyt u tabule atd.) se nepředpokládá. Z látky přednášené na přednášce je potřeba složit zkoušku.
Proseminář se koná pro středně mnoho (desítky) studentů najednou. Vedoucí prosemináře u tabule vykládá doplňující informace k přednášce a počítá vzorové (zejména složitější) příklady. Otázky i diskuse jsou vítány, jiná forma studentské aktivity (pobyt u tabule atd.) se nevyžaduje. Znalosti z prosemináře se nebudou u zkoušky explicite vyžadovat, bude se však předpokládat jejich zvládnutí (zejména příslušných početních technik). Z prosemináře je potřeba získat zápočet.
Cvičení se koná pro relativně málo (15-25) studentů najednou, typicky pro jeden kroužek. Na cvičeních se počítají příklady na procvičení dané tématiky, s aktivní účastí studentů (někdy i u tabule). Z cvičení je potřeba získat zápočet.
Přechody mezi paralelními přednáškami nejsou možné, přechody mezi cvičeními jsou možné pouze kvůli zcela zásadním důvodům a musí je schválit cvičící i přednášející.
Matematická analýza (Poslední změna dne 7.2.2011.) Zdrojové soubory jsou zde , zde , zde , zde a zde .
Písemka A | Písemka B | Písemka C | Písemka D | Písemka E | Písemka F |
Zápočtová písemka I | Zápočtová písemka II | Zápočtová písemka III | Zápočtová písemka IV |
Konzultace probíhají na základě ústní nebo e-mailové dohody. Je dobré připravit si konkrétní dotazy, problémy a příklady, protože konzultace není náhradní přednáška.
Zkouška sestává z písemné a ústní části, přičemž k úspěšnému absolvování zkoušky je třeba složit obě části. Mimo zimní zkouškové období bude vypsán právě jeden termín, a to 19. března. Ke zkoušce je třeba mít zápočet ze cvičení. Struktura zkoušky a požadavky jsou k nalezení zde.
Můžete si vyzkoušet tuto zkouškovou písemku. Odevzdáte-li ji svému cvičícímu do konce prvního lednového týdne, tento písemku opraví a vrátí vám ji.
Zajímavé postřehy o zkouškách obecně je možno najít na stránkách O.Kalendy.
Zápočet za cvičení bude udělen za úspěšné napsání dvou zápočtových písemek. Celkem budou vypsány čtyři zápočtové písemky, a to v čtvrtém, sedmém, jedenáctém a čtrnáctém týdnu semestru. Každá trvá třicet minut, sestává ze tří příkladů a k jejímu napsání je třeba mít zcela správně alespoň dva z nich. Úvodní písemka bude sestávat ze středoškolských úloh. Jistou představu o obsahu úvodních zápočtových písemek můžete získat zde. Druhá písemka bude obsahovat dva středoškolské příklady a jednu úlohu na limitu posloupnosti. Třetí písemka bude obsahovat dva středoškolské příklady a jednu úlohu na řady. Čtvrtá písemka bude obsahovat dva středoškolské příklady a jednu úlohu na funkce.
Studenti kombinovaného studia mohou navštěvovat libovolnou výuku dle uvážení. Pro získání zápočtu z cvičení vyřeší následující sadu úloh a v čitelné a okomentované formě donesou svému přednášejícímu. Důrazně doporučujeme navštěvovat výuku a konzultace co nejčastěji.
Zápočet za proseminář se uděluje na konci semestru za donesení indexu.
Přednáška nekopíruje žádnou učebnici, nicméně následující literatura by vám mohla být nápomocna. Další literaturu je možno najít na SISu. Řada přednášejících na MFF umisťuje na své stránky archivy příkladů, můžete se například podívat zde a zde. Užitečné informace je též možno získat na těchto stránkách určených pro loňský první ročník.
W. Rudin | Principles of mathematical analysis |
B. P. Děmidovič | Sbírka úloh a cvičení z matematické analýzy |
L. Zajíček | Vybrané úlohy z matematické analýzy pro 1. a 2. ročník |
I. Netuka, J. Veselý | Příklady z matematické analýzy III (skriptum) |