Program Didaktiky matematiky v letním semestru 2014/2015

Datum

Přednáška

úterý 9,00–10,30 K3

Datum

Cvičení

pondělí 15,40–17,10 (MF, MDg, MI) M2

úterý 10,40–12,10 (PřF, FTVS) K3

17. 2.

Projektování výukového procesu, metody hodnocení žáků.

16. 2.

Příprava a hodnocení písemné práce.

17. 2.

Příprava a hodnocení písemné práce.

24. 2.

Formy komunikace ve výukovém procesu.

23. 2.

Fáze přípravy na vyučovací hodinu.

24. 2.

Fáze přípravy na vyučovací hodinu.

3. 3. 

Některé problémy současné školské matematiky.

2. 3.

Návrh přípravy na vyučovací hodinu a na kontrolní písemnou práci (prezentace).

3. 3.

Návrh přípravy na vyučovací hodinu a na kontrolní písemnou práci (prezentace).

7. 4.

Pojmotvorný proces ve školské matematice.

 

6. 4.

Velikonoční pondělí – seminář se nekoná.

7. 4.

Beseda po pedagogické praxi.

14. 4.

Induktivní a deduktivní metody ve školské matematice.

13. 4.

Beseda po pedagogické praxi.

14. 4.

Přijímací zkoušky z matematiky na SŠ.

21. 4.

Čísla a číselné obory I.

20. 4.

Přijímací zkoušky z matematiky na SŠ.

21. 4.

Maturita z matematiky.

28. 4.

 

Čísla a číselné obory II.

 

27. 4.

Maturita z matematiky.

28. 4.

Metodika řešení slovních úloh.

5. 5.

 

Funkce a posloupnosti.

4. 5.

Metodika řešení slovních úloh.

5. 5.

Tvorba aplikačních úloh (prezentace).

12. 5.

Geometrie.

 

11. 5.

Tvorba aplikačních úloh (prezentace).

12. 5.

Metodika řešení konstrukčních úloh.

19. 5.

Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika.

18. 5.

Hodnocení seminárních prací.

19. 5.

Hodnocení seminárních prací.

 

 

Požadavky k zápočtu

·         Aktivní účast na cvičení, nejvýše 2 absence za semestr.

·         Písemné zpracování přípravy na vyučovací hodinu a kontrolní písemné práce ze zadaného tématu školské matematiky.

·         Písemné zpracování vytvořené aplikační úlohy a jejího řešení.

·         Seminární práce zaměřená na zkušenosti z pedagogické praxe (příprava, realizace a hodnocení písemné práce či příprava, realizace a hodnocení vyučovací hodiny).